על-פי יד ושם, הכחשת שואה היא לא רק כאשר מפקפקים במספר הקורבנות, בתמונות של מחנות ריכוז, או בהימצאותם של תאי גזים, אלא כאשר מציינים כי השואה היא מזימה וכי היהודים היו אחראים לגרימתה.

12 פברואר 2017

למעשה הראשונים שהכחישו את השואה היו הנאצים עצמם, על מנת לפתור את עצמם מהאחריות הפלילית של השמדת העם. אדריכל השואה, הפושע הנמלט אדולף אייכמן, היה מבין הראשונים שהכחישו את השואה. בהיותו נמלט בארגנטינה ממשפט נירנברג ומהחוק הבינלאומי אייכמן התיידד שם עם העיתונאי ההולנדי הפרו-נאצי וילם אנטוניוס זאסן. שני אלה ונאצים נוספים הוציאו לאור בארגנטינה כתב-עת נאצי ספוג רעל אנטישמי, בשם Der Weg (הדרך). עיתון זה עסק במערכת "הסברה" שמגמתה "להזים" את מה שהם כינו "הכזב בדבר ששת המיליונים". מי שהיה התובע במשפטו של אייכמן גדעון האוזנר כתב בספרו "משפט אייכמן בירושלים":

"השואה על-פי התעמולה שהפיץ אייכמן הייתה 'תוכנית-תופת יהודית מתוחכמת', שנסתייעה בשירותים חשאיים מסוימים, כדי 'שהיהדות תקבל סוף סוף טריטוריה לעצמה, לאחר אלפיים שנה בלא בית. היהודים היו מוכנים להקריב את עצמם ובשרם ובלבד לזכות בקיום לאומי'. זו המסקנה שאייכמן מגיע אליה במילים אחרות: היהודים גרמו להשמדת עצמם. היהדות העולמית, ובראש וראשונה הציונות, בחרו להם את אירופה כ'זירת מלחמה' של שחרור לאומי. 'שדות הקרב של מלחמה זו היו מחנות ההשמדה', קבע אייכמן."

לא מעט תיאוריות קונספירציה מסתובבות ברחבי העולם הערבי סביב השואה, ככלל היהודים אינם יכולים בשום פנים ואופן להיות הקורבן, הקורבן האמיתי הם הפלסטינים אשר גורשו מאדמתם על-ידי הציונים, אותם ציונים שהיטלר לא רצה בנוכחותם באירופה בשל האופי ההרסני שלהם וההשפעה השלילית שלהם על החברה הגרמנית. במהלך המו"מ על הסכם השילומים דרשו מדינות ערב מגרמניה המערבית להעביר את כל הכספים שמדינת ישראל אמורה לקבל אל הפליטים הפלסטינים. "היהודים הם שגרמו למלחמה, העבירו את כספכם לעם הפלסטיני", כך כתבו פוליטיקאים ערבים לקנצלר הגרמני דאז.

אנשי דת בכירים כמו יוסף אלקרצאוי מצדיקים את השואה ומגדירים אותה "עונש ראוי" שהטיל אללה על היהודים בשל מעלליהם בהיסטוריה. אחרים אשר מהווים הדעה הרווחת בעולם הערבי עושים שימוש בתעמולה של אייכמן, לפיה השואה נועדה למטרה אחת בלבד שקידשה את כל האמצעים והיא הקמתה של מדינת ישראל. אחד האישים שהשפיע על העולם הערבי והחדיר לתוכו את תיאוריית הקונספירציה הזו הלא הוא מחמוד עבאס (אבו מאזן) אשר בחר לכתוב עבודת דוקטורט בנושא: "הפנים האחרות: הקשרים החשאיים בין הנאציזם לציונות". ספר זה מככב באתר האישי של אבו מאזן וניתן לקרוא אותו בצורה מקוונת.

מניתוח הספר שמבוסס על אותה עבודה ניכר כי אבו מאזן הוקסם מהתעמולה של אייכמן. משום לכאורה הספר הנ"ל עוסק ביחסים בין הנאציזם לבין הציונים מאז שנחתם הסכם "ההעברה" בשנת 1933 בין התנועה הציונית לבין השלטונות הנאצים.

אולם לאורך כל הספר אבו מאזן מציג את התזה שלו הזהה לזו של אייכמן אשר עשה שימוש בה בארגנטינה ושהיא בעצם כתב אישום כנגד הציונות וראשי הציונות. למעשה אבו מאזן מאשים אותם שהם הפושעים הנוספים זולת הנאצים במלחמת העולם השנייה ואחראיים להשמדת עמם ועל כך שהם התעלמו משואת יהודי אירופה, נטלו חלק ממנה, הכשילו במכוון מבצעים רבים להצלת יהודים, דרשו עוד ועוד קורבנות וכל זה תוך שיתוף פעולה עם היטלר ועם הרייך השלישי.

לאחרונה התבשרנו שאבו מאזן היה סוכן של הק.ג.ב. אין ספק שעבודת הדוקטור שכתב בברית המועצות הייתה משימה שהוטלה עליו על-ידי השלטונות כדי לפגוע ביהודים ובמדינת ישראל בעלת בריתה של ארה"ב.

אבו מאזן מתייחס לשואה כמזימה שראשי הציונות קשרו כנגד העם היהודי וכל מטרתה היא להקים בית לאומי בפלשתינה. ומי חשף את אותה מזימה נאצית-ציונית? האיש המסכן, הלא הוא אלא אותו אדולף אייכמן ששילם על כך מחיר כבד כאשר נחטף על-ידי המוסד והוצא להורג בישראל בשל החשיפה הזאת, כך כותב אבו מאזן בספרו המזעזע.

אבו מאזן בספרו כותב בין היתר כי האידיאולוגיה הנאצית היא שוות ערך לאידיאולוגיה של הציונות – אותה מחשבה ואותה אמונה. כותרת הספר והאיור הפנימי בעטיפה של הספר, כבר מעבירים את הטענה הכללית העולה מתוך הספר, עוד לפני שקוראים אותו, והיא שהאידיאולוגיה הנאצית היא שוות ערך לאידיאולוגיה של הציונות. האיור ממחיש זאת בצורה ברורה, בבחינת 'איור שווה אלף מילים'. שתי פנים עם קסדות של שני חיילים, אחד עם הסמל הנאצי ואחר עם מגן דוד. תמונות אלה לא מתירות מקום לספק שמחבר הספר מנסה ובהצלחה להעביר מסר שחייל ישראלי שווה ערך לחייל נאצי, ושהאידיאולוגיה הנאצית שוות ערך לאידיאולוגיה הציונית. יש לציין, כי האיור אינו נמצא במהדורת האינטרנט ולא ברור אם נמצא בפועל בשתי המהדורות האחרונות.

עטיפת ספרו של אבו מאזן
עטיפת ספרו של אבו מאזן

בימים אלה יצא לאור ספרי, "השואה בעיני מחמוד עבאס" באמצעות ההוצאה לאור לביא פייר אינטרפרייז. ספר זה עוסק בהכחשת השואה בעולם הערבי וברש"פ וכן במי שבאמת שיתף פעולה עם הנאצים הלא הוא אלא המופתי הירושלמי חאג' אמין אלחוסיני.

לסיכום, אבו מאזן לא חזר מעולם מהדברים שכתב. באחד הראיונות שהוא שנתן לאחרונה בערבית הוא אמר כי הוא יכול לכתוב עוד ששים ספרים בנושא השת"פ הציוני-הנאצי. ספרו עדיין נמכר בגדה המערבית ונמצא ברוב הספריות באוניברסיטאות שם.

שני נושאים מאוד חשובים מושתקים בישראל והם עבודת הדוקטורט של אבו מאזן ומעלליו של אמין אלחוסיני כנגד היהודים. יד ושם מי שאמור לחקור את השואה ובוודאי את הכחשת השואה לא מתעניין בדוקטורט של אבו מאזן, מוסדות אקדמיים רבים לא מגלים עניין, כולם חוששים להתעסק עם תפוח האדמה הלוהט הזה כל אחד והסיבה שלו. עד עצם יום זה לא קם אף מנהיג ישראלי שדרש מאבו מאזן להתנצל על הדברים אשר כתב ו/או להסיר את הספר מהאתר הרשמי של הרש"פ. ספר אשר פוגע בניצולי השואה. אין ספק שאבו מאזן חייב לחזור בדבריו ולהתנצל מהעם היהודי בשל הדברים שכתב ואמר. גם הרוסים חייבים לעשות צדק ולבטל לו את תואר הדוקטורט שהוענק לו.                

ד"ר אדי כהן הוא יו"ר פורום קדם למזרחנות והסברה