קול קורא להגשת מועמדות לתוכנית האקדמאים של מרכז מורשת מנחם בגין
לשנת תשפ"ז (2027-2026)

מרכז מורשת מנחם בגין שמח להזמין דוקטורנטים, פוסט-דוקטורנטים ומרצים פעילים באקדמיה, להגיש מועמדות להשתתפות בתוכנית האקדמאים של המרכז.

התוכנית מעניקה הזדמנות ייחודית להעמיק בשורשי ההשקפה הלאומית-ליברלית בתנועה הציונית ובישראל, ברעיונות המרכזיים שלה, בהתפתחותה ובהשפעתה על הימין ועל הדמוקרטיה בישראל.

במסגרת התוכנית המשתתפים יגיעו למרכז מורשת מנחם בגין בירושלים ליום לימודים אחד בשבוע, לאורך 5 חודשים, במהלך החודשים נובמבר 2026 – מרץ 2027. התוכנית כוללת הרצאות וסיורים בנושאים הבאים:

  • דמויותיהם, פעלם ומורשתם של מנחם בגין, זאב ז'בוטינסקי, ודמויות נוספות המשתייכות לתנועה הרוויזיוניסטית לענפיה.
  • ההשקפה הלאומית-ליברלית בתנועה הציונית ובישראל.
  • הארגון הצבאי הלאומי (אצ"ל) ולוחמי חרות ישראל (לח"י).
  • תולדות התנועה הרוויזיוניסטית לענפיה ולהיבטיה השונים.

במהלך התוכנית יידרשו המשתתפים לכתוב מאמר אקדמי בעל זיקה לאחד מנושאי הלימוד.

המשתתפים יהיו זכאים למלגה חודשית על סך 2,000 ₪, בסך הכל 10,000 ₪ (קבלת המלגה מותנה בהשתתפות בתוכנית, בהגעה למפגשים, ובכתיבת המאמר).

מספר המשתתפים שיתקבלו לתוכנית מוגבל לשמונה.

להגשת מועמדות יש לשלוח קורות חיים מעודכנים אל הקתדרה לחקר המחשבה הלאומית-ליברלית בישראל במרכז מורשת מנחם בגין, לכתובת הדוא"ל הבאה: YoelH@begincenter.org.il.

יינתן יתרון למצרפים מכתב המלצה אקדמי מאת מרצה במוסד אקדמי.

ניתן להגיש מועמדות עד י"ח באלול תשפ"ו, 31 באוגוסט 2026.

המודעה מנוסחת בלשון זכר אך מיועדת לנשים וגברים כאחד.