הנדסת תודעה: כיצד הניידים משתמשים בתקשורת כדי לחתור תחת הדמוקרטיה

יום ג', ה' תמוז התשפ"א,  15 יוני 2021
19:00
מרכז מורשת מנחם בגין, ש.א. נכון, ירושלים, ישראל
להרשמה לאירוע לחצו כאן
להרשמה לאירוע לחצו כאן

הנדסת תודעה: כיצד הניידים משתמשים בתקשורת כדי לחתור תחת הדמוקרטיה

יום שלישי | ה' בתמוז, 15.6 | במרכז בגין ובזום | פתיחת דלתות 19:00, תחילת אירוע ב19:30 |  20 ₪ הרשמה לאירוע | 10 ₪ להרשמה לזום

רותם סלע, מו"ל הוצאת סלע- מאיר, בשיחה עם ד"ר גדי טאוב וחנן עמיאור, מחברי הספרים.
האירוע מתקיים למקביל לאירועי שבוע הספר. נשמח לראותכם גם שם!

"ניידים ונייחים"/ גדי טאוב

המוסר בשמו נלחמים תומכי זכויות המסתננים על השארתם בישראל מפוקפק, והסיפור המקובל שהם מספרים בדוי לחלוטין.
מאחורי הויכוח מסתתר מאבק גדול יותר שסוגיית המסתננים היא רק אחת ממופעיו: מאבקה של אליטה פוסט-לאומית וניידת, כנגד הדמוקרטיה וכנגד עיקרה – ריבונותם של האזרחים על גורלם.
מלבד סוגיית המסתננים, החלוקה הזו מסייעת לרדת גם לעומקן של המחלוקות העיקריות המפלגות את החברה והפוליטיקה הישראלית: זהותה היהודית של המדינה והיחס בין זהותה למשטרה הדמוקרטי, המאבק בשחיתות ומקומן של מערכות האכיפה והמשפט, נסיונה של פוליטיקת הזהויות לפורר את הזהות הלאומית, השליטה בגבולות השיח הלגיטימי באמצעות כללי התקינות הפוליטית, עלייתו של הפוסטמודרניזם בחינוך ובתרבות.

הספר ניידים ונייחים מבקש למקם סוגיות מרכזיות אלה ואחרות בתוך מסגרת המאבק העקרוני ביותר של תקופתנו – המאבק על עתידהן של הדמוקרטיות הלאומיות – שבו ישראל יכולה לשמש כמקרה בוחן לא רק עבור אזרחיה שלה.  

 "הסדנה להנדסת תודעה"/ חנן עמיאור

הסדנה להנדסת תודעה הוא מסמך יסודי על כישלונה המוחלט של התקשורת הממוסדת בישראל בביצוע שליחותה. חנן עמיאור מזמין בו את הקורא למסע אל מאחורי הקלעים של מערכות העיתונים ואולפני החדשות, ומספק הצצה נדירה למגוון האמצעים שנוקטים העיתונאים כדי לעוות את תיאור המציאות ולהשתמש בבמה שניתנה להם לטובת צרכיהם האישיים והפוליטיים.
לאורך פרקי הספר ימצא הקורא שפע עצום של מקורות, סיפורים ואנקדוטות שילמדו אותו על האתיקה הירודה של העיתונאים בישראל ועל השקרים, הטיוחים, ניגודי העניינים והאג'נדות הרדיקליות שרוחשות מעל ומתחת לפני השטח של התקשורת הישראלית.

עמיאור מכיר את הדברים הללו היכרות אישית, והוא משלב בספר קטעי שיחות רבים שערך בעצמו עם "גיבורי הספר": נחום ברנע, אמנון אברמוביץ', בן כספית ורבים אחרים.